Let op: De Raspberry Pi 4 / 2GB is momenteel niet in voorraad.
Het kan zijn dat uw netwerkinstellingen anders zijn dan bij ons, als u daarom het volgende even wilt doen (als dat lukt uiteraard):
Download putty: https://tinyurl.com/puttysos
Als u deze na het downloaden wilt uitvoeren krijgt u een scherm met een invulveld bovenaan "Host Name (or IP address)".
Hier moet u het ipadres van uw eigen Raspberry pi invullen zoals 192.168.0.10 verder niets.
Nu kunt u op Open klikken onderaan en zal u de vraag krijgen: login as:
hier vult u in kleine letters "pi" in en drukt u op ENTER.
Nu zal het password gevraagd worden, typ hier in "raspberry" en dan druk op ENTER (tijdens het invullen van het wachtwoord zal u dit niet zien , het veld zal blanco blijven, dit hoort zo, gewoon door blijven typen).
Na het succesvol inloggen krijgt u te zien: pi@raspberrypi: in groene letters.
Als u nu op uw toetsenbord het pijltje OMHOOG 1 of meerdere keren indrukt net zolang tot u "curl -sSL install.domoticz.com | sudo bash" te zien krijgt.
Als u dit te zien krijgt drukt u weer op ENTER.
Nu zal u na even te moeten wachten diverse vragen krijgen met blauwe achtergronden, hier kunt u ook allemaal op ENTER blijven drukken (totaal 5 keer) , net zolang tot u de melding krijgt dat de Installation complete is.
Nu zal uw Domoticz weer goed werken normaal gezien op het IP-adres en de poort die u te zien krijgt na de installatie, zo niet laat het ons weten!
Als SOS Member spaar je 5% bij iedere aankoop. Voor iedere €2 die je besteedt in onze webshop ontvang je dus 1 spaarpunt ter waarde van €0,10. Door onze nieuwsbrieven en social media kanalen in de gaten te houden blijf je op de hoogte van de acties omtrent het spaarsysteem waarmee je vervolgens extra punten kunt sparen.
Hoe wordt ik een SOS member?
Bij het aanmaken van een account op onze website word je vanzelf een SOS member. Het aanmaken van een account doe je hier.
Prijs product X | Gespaarde punten | Gespaarde korting |
€2 | 1 | €0,10 |
€5,- | 2 | €0,20 |
€10,- | 5 | €0,50 |
€20,- | 10 | €1,00 |
€75,- | 37 | €3,70 |
€150,- | 75 | €7,50 |
Let op: I.V.M. De eventuele verspreiding van het Corona Virus hebben we besloten dat afhalen tijdelijk niet meer mogelijk is.
U kunt contact met ons opnemen van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur via:
Bel: 040 - 844 21 49
of
App: 06 30 70 11 79 (WhatsApp)
Wanneer je een bestelling plaatst bij SOS Solutions kunt je er voor kiezen om jouw bestelling te laten bezorgen of op te halen.
Bij SOS Solutions kun je altijd voor gratis verzending kiezen met (envelopzendingen niet traceerbaar) of GLS (indien jouw bestelling niet in een envelop past).
Maar heb jij jouw bestelling bijvoorbeeld eerder nodig, of zelfs dezelfde dag?
Wij bieden nog meer opties:
° € 0,00 Gratis Verzending zonder track en trace (indien jouw bestelling niet in een envelop past en je kiest voor "Gratis verzending" zal jou bestelling met GLS verstuurd worden.)
° € 6,50 PostNL Standaard Pakket met track en trace
- Keuze uit: Huisadres / Pakketpunt / Niet bij buren afleveren + € 2,- / Avondlevering + € 2,-
° € 0,00 Ophalen in onze winkel in Eindhoven (Tijdelijk niet mogelijk)
Kies je bij het afrekenscherm voor de optie "Ophalen in onze winkel in Eindhoven" dan reserveren wij de artikelen voor je.
Zodra jouw bestelling klaar ligt om opgehaald te worden ontvang je hier bericht over.
Als je artikelen hebt besteld die niet in voorraad zijn zul je pas een mail krijgen als alles in vooraad is. Wil je al graag een aantal voorradige artikelen komen halen uit jouw bestelling? Geen probleem neem hierover even contact op met de klantenservice.
Bij afhalen in de winkel heb je ook de mogelijkheid om in de winkel af te rekenen in plaats van online.
Uiteraard mag je ook zonder bestelling langskomen in onze winkel in Eindhoven.
Wij kunnen dan niet garanderen dat het product in de tussentijd niet uitverkocht is.
* Let op, kom je jouw bestelling afhalen en reken je in de winkel af? Wij accepteren alleen pinbetalingen.
Voor de meeste artikelen geldt:
Van Maandag t/m Vrijdag voor 17:00 besteld is dezelfde dag verstuurd.
Bestellingen die op vrijdag na 17.00 uur en in het weekend geplaatst worden, worden gewoonlijk op dinsdag geleverd.
Kies je voor gratis verzending? GLS levert niet op zaterdag maar wel op maandag.
PostNL levert brievenbuspost niet op maandag maar wel op zaterdag.
Tijdens het bestellen, maakt je zelf een keuze uit verschillende bezorgopties.
Heb je niet voorradige artikelen besteld? Dan zal jouw order in zijn geheel verstuurd worden zodra alles in voorraad is.
Wilt u de voorradige artikelen alvast ontvangen?
Dat is geen probleem, hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice: shop@sossolutions.nl
Je ontvangt van ons een email wanneer de bestelling is verzonden.
Bestellingen voor de Waddeneilanden hebben soms - i.v.m. de boottocht - 1 à 2 dagen vertraging. Ook kan de bezorgdag afwijken bij andere beperkingen, zoals bereikbaarheid van de binnenstad of bezorging op een camping.
Adafruit Levertijd
Indien je een product van Adafruit hebt besteld gelden er andere regels qua levertijd.
Dit staat ook bij de producten zelf aangegeven. "Bestel nu en ontvang jouw order binnen 6 werkdagen" / In voorraad bij leverancier.
Wil je graag bij ons bestellen maar uw order moet in een ander land dan bovenstaande worden geleverd? Dat is ook mogelijk, neem hiervoor even contact op met de klantenservice > shop@sossolutions.nl
Wanneer je onverwacht niet thuis bent als jouw bestelling wordt aangeboden, dan geven we deze af bij jouw buren. Kan de bestelling de eerste keer niet bezorgd worden, dan doet de bezorger een kaartje in de bus waarop staat wanneer hij de bestelling opnieuw aanbiedt. Dit is normaal gesproken de eerstvolgende bezorgdag.
Heb je artikelen in backorder besteld? Dan zal jouw order in zijn geheel worden verstuurd zodra alles in voorraad is. Wil je de voorradige artikele alvast ontvangen? Dat is geen probleem, hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice > shop@sossolutions.nl
Let op indien je voor Same Day Delivery kiest of voor de verzendoptie "Voor 23:59 besteld => Morgen in huis! / Mogelijk op werkdagen vanaf 17:00" zal er automatisch een deellevering plaats vinden mits artikelen niet voorradig.
Retourneren bij SOS Solutions is snel en gemakkelijk. Je hebt altijd 90 dagen om je retour aan te vragen. Je retour aanvragen kan via ons Retour Management Systeem.
Als je de retourpagina hebt geopend, klik je eerst op de knop ga verder. Je komt dan op een pagina terecht waar je je gegevens moet invullen. Geef in dit formulier de volgende dingen (wijst zich vanzelf) duidelijk aan: het type probleem is, een beschrijving van het probleem en de gewenste oplossing.
Zodra je deze pagina in zijn geheel hebt ingevuld, ontvang je op de volgende pagina een RMS nummer.
Tijdens onze openingstijden zal jouw RMS aanvraag beoordeeld worden. Hierna zal je van ons de retour instructies ontvangen.
Retour vanuit Nederland
SOS Solutions
Tarasconweg 7
5627 GB Eindhoven
Retour vanuit Belgie
Voor een retour vanuit belgie ontvangt u een ander retour adres per mail.
Herroepingsrecht
Je hebt het recht om binnen een termijn van 90 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 90 dagen ná de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons:
SOS Solutions, Tarasconweg 7, 5627 GB Eindhoven via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen.
De gemakkelijkste manier van retourneren is door je retour door te geven via www.sosretouren.nl. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om de mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 90 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons of aan SOS Solutions, Tarasconweg 7, 5627 GB Eindhoven terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 90 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening en je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen dat het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht
Bij het aanmaken van een account op onze website word je vanzelf een SOS member. Het aanmaken van een account doe je hier.
Wij krijgen sinds de release van de RFXtrx433XL merkbaar meer retouren van klanten met de melding dat hun RFXtrx defect is (de rode led blijft dan branden).
Dit betreft dan 99% van de gevallen een flash procedure in combinatie met Domoticz die kennelijk nog wel eens fout gaat en af en toe een melding van een klant die een verkeerde RFXtrx433E firmware in een RFXtrx433XL probeerde te flashen.
Klik hier om de handleiding te lezen om dit probleem zelf gemakkelijk te verhelpen.
Rood brandt: Als het rode lampje op uw Raspberry pi brandt dan geeft de Pi aan dat de voeding en de Pi zelf optimaal werken.
Rood brandt niet: Mocht het rode lampje niet branden, is het bijna altijd de voeding die defect is.
Neem in dit geval contact met ons op en dan kijkt de klantenservice of zij een vervangende voeding op kunnen sturen.
In het ergste geval ligt het toch aan de Raspberry PI zelf.
Deze zal u dan moeten retourneren naar ons via www.sosretouren.nl, de retourenafdeling zal de Raspberry Pi dan nakijken.
Gneor: Groen staat voor de software op het SD kaartje van de Raspberry Pi, knippert het lampje 4x dat betekend dat de Raspberry Pi Software aan het zoeken is op uw SD kaartje. Hij zal dan vanzelf opstarten.
Groen brandt niet: Brandt het groene lampje niet dan weet u dat het aan de software ligt, in dit geval kunt u proberen de SD kaart te formatteren en opnieuw voorzien van de gewenste software.
Mocht u een voorgeïnstalleerd SD kaartje besteld hebben dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice, zij zullen dan samen met u bekijken wat er defect is en eventueel een nieuw kaartje met software opsturen.
Vergeet niet, wij leveren alleen maar nieuwe producten maar het blijft elektronica, en dan kan dus wel eens kapot gaan.
Daarom is het van belang dat je het bestelnummer goed bewaard aangezien dat nummer je de garantie geeft van 2 jaar na besteldatum.